mandag 11. april 2011

NKK Bergen

Da jeg så at Torbjørn Granheim skulle dømme her på NKK, bestemte jeg meg for at jeg skulle stille både Nala og Pan. Pan har ikke vært stilt ut på mange år, for å si at det er enkelt å ha han med seg inn i en hall med mange tisper, det er en ren overdrivelse. Men siden Torbjørn har fulgt med Pan siden han var en liten valp, så hadde jeg lyst til å vise han frem igjen. Og selv om Nala ikke hadde noe spesielt å hente på denne utstillingen, så meldte jeg på henne også. Hun har mange CACIB fra før her i Norge, og også et fra Danmark, men det har ikke gått 1 år og en dag siden det første, så hun kunne ikke få tittelen INT UCH denne gangen. Pan er snart 11 år, så han meldte jeg på i veteran. Heldigvis har jeg nettopp gått på handlerkurs hos Hugo Quevedo, så han hjalp meg med å plukke ut riktig utstillingslenke, og da ble alt mye lettere. Pan oppførte seg eksemplarisk i ringen, og det var skikkelig moro å stille han igjen. Kanskje fordi han tross alt har roet seg LITT?? Han travet rundt som om han ikke hadde gjort noe annet, og sto som en påle da jeg stilte han opp. Dette til tross for at jeg faktisk ikke trente med han i det helt tatt før vi var kommet inne i hallen og sto og ventet på tur. Jeg kom plutselig på det da vi gikk inn; det er jo bare Nala som har vært på ringtrening. Men jeg tenkte at det fikk gå som det ville.

Jeg vil takke Ulf Furnesvik og Irene Ask Johansen og datteren hennes for at de var så snille å ta bilder siden vi hadde glemt kameraet hjemme.


Her har vi litt kontakttrening før vi skal inn i ringen. Foto Ulf Furnesvik



En konsentrert dommer - og en spent handler med en flink hund.
Foto Ulf Furnesvik



Jeg vet ikke hva Eikeset mener, men Granheim mener i alle fall at Pan er verdt alle sløyfer han kan få. Siden han stilte i veteranklassen kunne han ikke få CACIB, men det spiller ingen rolle; han er allerede INT UCH
Foto Ulf Furnesvik



Nala ble BIR med CACIB, Pan BIM. Foto Irene Ask Johansen


Her står vi i oppsamlingsringen før gruppen. De to andre harehundene på bildet ble plassert, Dunker ble nr 2 i gruppen, en kjempefin hund. Eier Sigmund Ask Johansen. Nala snur ryggen til alle sammen.
Foto Irene Ask Johansen



I konkurransen Beste Norske rase så vant dunkeren, og Nala ble nummer to.
Foto Irene Ask Johansen

2 kommentarer:

  1. Grattis med Nala og pene Pan.
    elin

    SvarSlett
  2. Hadde ikke fått med meg dette, husker du sa du skulle stille! Gratulerer med fine resultater! :)

    SvarSlett