onsdag 5. desember 2012

NORSK VINNER 2012

Årets siste utstilling gikk av stabelen i slutten av november; Dogs4All, Lillestrøm. Jeg hadde egentlig ikke tenkt at jeg skulle stille Nala på Dogs4All dette året, men så oppdaget jeg ved en tilfeldighet at hun ledet konkurransen om å bli Beste Norske rase 2012. Dette er en konkurranse blant de sju norske rasene som stiller på NKK-utstillinger gjennom året. Nala hadde ikke vært på mer enn to NKK-utstillinger i løpet av året før denne utstillingen i Lillestrøm, og det er fem utstillinger som teller. Men siden hun vant på Harehundfestivalen i Drammen i sommer, fikk hun så mange poeng (hun slo jo hele bøtteballetten både lørdag (spesialutstilling) og søndag under NKK. Der ble hun beste norske rase, og siden det for en gangs skyld var alle de 7 norske rasene representert samme dag, og med rekordstor påmelding av harehunder så ble poengene deretter. Den andre NKK-utstillingen hun var på i 2012 var her i Bergen, da var det forresten Maria som stilte henne. Hun ble nr to i gruppen Beste Norske rase da. Hun fikk bare 2 poeng, siden Elghundene, Lundehundene og Buhundene stilte lørdag, og harehundene søndag. Sånn er det ofte på NKK-utstillinger, derfor er det spesielt kjekt at en harehund vinner. Jeg har bare en gang tidligere opplevd at alle de sju norske rasene stilte samme dag, og det var i Trondheim i 2010. På Dogs4All ble hun også nr to i gruppen for norske raser, slått av en kjempefin dunker. Jeg visste at dunkeren ikke hadde mulighet til å gå forbi Nala i poeng totalt. Men elghunden, som jeg regnet med kunne slå henne, fikk tydeligvis ikke nok poeng lørdag, for jeg fikk beskjed av ringsekretæren at det var Nala som hadde flest poeng, og det skulle være premieutdeling i den store ringen. Så da fikk vi anvist plass slik at vi var klar til premieoverrekkelsen. Det var en flott følelse å sitte og vente på å komme inn igjen; fine Nala fikk mye skryt fordi hun var så rolig og grei mens vi ventet.


Nala i fint driv i grupperingen. Foto Roger Sjølstad




Bildet under er da vi tok æresrunden etter at Nala fikk premie for beste norske rase i 2012
Foto Therese Andersen


1 kommentar:

  1. dvz zorgverzekering national academic studenten zorgverzekering
    zorg vergelijk goedkoopste zorg
    Also visit my web site :: http://www.studentenzorg.org

    SvarSlett