lørdag 25. juni 2016

Mocca - 11 år

I dag er fine Moccajenta vår 11 år. Jeg hadde egentlig tenkt å ta med Nala på lang tur i dag, men så fikk jeg melding fra Agria om at hunden min hadde bursdag, og da kom jeg på at Mocca har bursdag i dag. Flaks at hun ikke husket på det selv, for da hadde hun sikkert forlangt mer ost da vi spiste frokost. Mocca og jeg hadde oss en fin tur, og det var faktisk ganske avslappende å bare gå med henne, så vi koste oss og gikk i et ganske rolig tempo slik at grøftekantene kunne undersøkes grundig. JEG så etter orm - Mocca leste avisen, tror jeg.

På veien mellom Haugland og Ask
Her ser hun noe spennende.....

 Det var bare noen vannliljer - ikke så spennende for henne, men flott for meg å se

I går hadde vi alle hundene med og gikk en tur på Herdla. Da vi kom tilbake til parkeringsplassen var Rolf der, og han sa at vi kunne ta med alle hundene inn og trene de litt der om vi ville. Hverken Nala eller Mocca har vært der før. Nala var sånn passelig interessert, hun bryr seg ikke om godbiter, og derfor var det ikke noe poeng for henne å trø på ballene, eller gå over noen stenger. Mocca derimot - hun synes godbiter er toppers, og Rolf hadde lommene fulle, så for henne var det en fest.....

Her har hun fått labbene opp på en av ballene som er ganske ustødig, 
og hun må strekke seg langt for å få tak i godbiten

Før vi dro derfra hadde Mocca forstått poenget, så hun prøvde flere ting for å få godbit. Nala er sånn passelig interessert, men Milli tok helt av da det var hennes tur, hun blir modigere og modigere, så jeg har planer om at før jul skal hun tørre å stå oppå den største ballen. Men foreløpig triller hun den bare frem og tilbake :) God bakbenskontroll er viktig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar