fredag 16. august 2013

Valpene på tur til Elverum

Søndag 4. august lastet vi bobilen, og begynte reisen mot Elverum. Hygenringen skulle ha stand under Jakt- og fiskedagene, og siden Øystein er formann i Hygenringen skulle vi stå en del på standen. Heldigvis var det flere medlemmer som også kom, og spesielt er vi glad for at Hygenringen har fått to ungdommer inn i styre og stell. Eivind Nordby og Øystein Haugerud er to kjekke unge harejegere,  og de sto mange timer på standen de dagene messen varte.
 
 
Her sitter Maica godt i armkroken til Øystein Haugerud. Hun satt rolig og fulgte med på alt som skjedde rundt henne

Det var mange som stoppet og snakket med Maica mens hun var der, og siden hun var så søt så resulterte det i at en av valpene ble solgt. Men det ble altså ikke Maica, men broren hennes; Mio. Mio er nå i sitt nye hjem i Sverige, der han allerede har slått seg til ro, og vi har fått fine tilbakemeldinger fra fornøyde eiere. Maica er fremdeles ledig for salg.

Mio med den fine leken som han fikk av sin nye lekekamerat - lille Edwin

Her er Edwin, Mio og Peter Olsson - som er den stolte eier sammen med Freddy Kjellström og Steinar Englund

 
Heldige Mio som har fått en sånn god venn som Edwin

 
Jeg ble skikkelig overrasket da også Mulan kom på messen sammen med eierne sine. Det var så artig å se henne igjen, og det var ikke tvil om at hun kjente meg igjen - alle fire labbene gikk som trommestikker da jeg snakket til henne - kjempekoselig! Håper det ikke blir lenge til jeg ser både Mio og Mulan igjen
 

Mulan/Ally sammen med Nina. To flotte jenter!
 
Her er et annet bilde av Mulan/Ally. Fotograf: Bjørn Dokken. Hun er en skikkelig fin liten Hygenfrøken
 
 
Også Milli måtte få være med på messen. Det var en god mulighet for valpene å oppleve mye nytt, med mange folk og også en del hunder. Jeg hadde ikke valpene med på utstillingen på lørdag, for siden det var stor hundeutstilling da, så var jeg redd det kunne være stort smittepress. Og valpene var under tre måneder så de har kun fått vaksine mot parvovirus, ikke full valpevaksine. Men både torsdag, fredag og søndag hadde jeg med en eller to av valpene. Jeg prøvde å gå med alle tre samtidig, men måtte oppgi det prosjektet.....
 

Milli tar livet med knusende ro
 
 Det er så vidt hun orker å kikke opp når hun blir snakket til
 
 Milli sammen med Nala

 
 
Milli og Nala

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar