tirsdag 12. november 2013

Milli på valpeshow - BIR og BIG 1

I helgen dro Øystein og jeg + Milli til Stord. Fitjar-Stord Hundeklubb arrangerte utstilling og valpeshow, og siden gode venner - Oskar og Wenche - skulle stille ut sin fine Basset Fauve de Bretagne så meldte jeg Milli på valpeshowet. Vi pakket i bobilen og kjørte av sted. Men før vi kunne dra så måtte vi hente hundevakt. Heldigvis stiller Maria opp når hun har anledning, så de gjenværende hundene har godt stell. Jeg er kjempeglad for at Maria er villig til å passe hundene sånn at vi ikke alltid må ta med oss alle fire når vi drar på tur. Det var rene ferieturen å ha med kun en hund. Vår andre faste hundevakt har langtidsferie på Gran Canaria, kan dere skjønne at hun velger det i stedet for å passe hunder? 
 
Vi traff mange kjente, og hadde en flott tur - og bobil er supert! Vi koste oss sammen med Wenche og Oskar om kvelden, og både lørdag og søndag var jeg i hallen i flere timer og traff kjente fra fjern og nær. Det er det som er så trivelig med utstilling - man møter andre som også er interessert i hund.
 
Maria sa før vi dro at vi heller burde ta med Nala, sånn at hun kunne kose seg med Milli - men jeg tror ikke noen hadde latt seg lure om jeg stilte Nala på valpeshowet! Tusen takk, Maria - du får helt sikkert spørsmål igjen om å være hundepasser.
 

Maria og Milli har en liten kosestund før vi kjører til Stord

Mocca skjønner at hun ikke får være med, da inntar hun favorittplassen
 
Her er dagens fangst - BIR og BIG 1
 
Milli fikk kjempefin kritikk av dommer Leif Ragnar Hjort, og siste linjen lød: En særdeles lovende valp. Men det sto og på kritikken at hun trenger litt mer sosialisering. Så vi forsetter med sosialtrening både sammen med miniatyrhundklubben og her på Askøy med den lokale hundeklubben. Men jeg synes det gikk over all forventning - Milli viste seg fint både i første runde og i gruppen. Selv var jeg så sikker på at hun ikke skulle vinne gruppen at dommeren flere ganger måtte si til meg at jeg skulle gå frem, og til sist sa hun: Du måste lyssna på domaren! Ja, ja, jeg lærer noe nytt hver gang. Men dette var elementært: FØLG MED PÅ HVA DOMMEREN SIER!! Skal huske det neste gang....

Tusen takk alle dere som bidro til en trivelig helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar