søndag 13. april 2014

Milli på agilitykurs

I helgen var Milli og jeg på agility grunnkurs i regi av Nordhordland Hundeklubb. Jeg meldte oss på først og fremst fordi jeg ville treffe igjen gamle venner fra Nordhordland, men også fordi Milli trenger å aktiviseres sammen med andre hunder og fremmede folk. Siden jeg synes det blir litt kjedelig å bare sette meg på en benk i parken sånn at hun får treffe andre, så fant jeg ut at for at vi begge skulle ha uttelling av treningen, så måtte vi gjøre noe som begge ville like. Og jeg ville definitivt like å treffe igjen mine gamle treningskamerater, og jeg visste at Milli ville ha utbytte av dette også. Jeg hadde ikke så store forventninger til henne, for hun er ganske forsiktig av seg, og jeg regnet med at det ble litt hopp over hinder og kanskje litt  tunneltrening. Men Millimoren var mye flinkere enn jeg hadde forventet! Hun så ut som om hun koste seg på banen, og siden det var mange fremmede folk der med MYE godt i lommene, så hadde hun det travelt med å hilse og også snuse seg frem til hvor godbitene befant seg. Når det gjelder hinderene, så er det kun vippa som fremdeles er litt skummel. Men nå skal vi fortsette treningen - jeg regner ikke med at jeg kommer til å konkurrere med henne - men en klubbkonkurranse hadde ikke vært å forakte :)

Her trener vi på lengdehopp. Som dere ser så er det både vått og kaldt.

Tunnelen som først var VELDIG skummel, ble skikkelig artig til slutt

Vippa - her har vi MYE trening foran oss. Godt å få proff hjelp

Mønet gikk etterhvert kjempebra. Her under en av de første passeringene


Tusen takk til Kristian og Audun for et kjempekjekt kurs, og takk til Silje for tilsendte bilder!

2 kommentarer:

  1. Veldig kjekt å treffe deg igjen Wigdis :) Synest du og Milli var flinke. Flott at dere vil fortsette å trene. En klubbkonkurranse må vi vel klare å få til, og hvem vet .... kanskje treffer vi deg i agilitykonkurranser igjen også ;) Hilsen Sissel

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Sissel. Det var artig å se deg og Noah i aksjon igjen. Nå gleder jeg meg til Milli og jeg møter dere igjen på trening

    SvarSlett