mandag 2. mars 2015

Noe må vi jo finne på i mangel av jaktmulighet - utstillingsbesøk og agilitytrening

Vi hadde planlagt at vi skulle dra til Stord den siste helgen det var lov til å jakte hare. Men storm og regn satte en stopper for den turen. Derfor benyttet jeg anledningen til å dra til Nordhordland Hundeklubb sin utstilling på lørdag. Å møte gamle venner og treningskamerater er alltid moro, og det er ikke til å stikke under en stol at det er i Nordhordland Hundeklubb jeg har de fleste hundevennene mine her på Vestlandet. Jeg er ikke spesielt glad i å kjøre bil, men hun jeg kjøper hundefor av skulle ha stand i hallen, og Milli og jeg fikk kjøre med henne, - tusen takk!. Milli trenger å møte andre hunder og MASSE folk, hun er ikke helt komfortabel med utstillingssituasjonen, derfor var det greit å ta henne med når jeg skulle av sted og hilse på gamle venner. Her er noen av bildene jeg tok av en litt uengasjert tilskuer :)
Her sitter vi oppe på tribunen og ser utover folkehavet

Litt kjedelig kanskje???

Hun stresser i alle fall ikke....

Fine Millijenta vår


Søndag var vi på agilitytrening for nybegynnere. Jeg har ikke noen bilder fra treningen, men jeg skal tilbake i slutten av måneden, så da skal jeg ta bilder av henne der. Vi er så heldige at vi har mulighet til å trene innendørs, dvs. i et drivhus der det er lagt kunstgress på gulvet. Masse flotte apparater er det der, og kjempekoselig eier som hjalp oss nybegynnere. Jeg har egentlig meldt Milli på et videregående kurs i Nordhordland Hundeklubb i slutten av mars, og siden vi ikke har trent noe siden jeg var på nybegynnerkurs med henne der i fjor, så fant jeg ut at det ble for flaut å komme tilbake med en hund som ikke kan noen ting. Men målet mitt for treningen på søndag var at vi skulle komme igjennom tre hopp pluss tunnelen. Og det gikk strålende! Jeg ble så glad for at jeg i det hele tatt fikk kontakt med henne i hallen, og at hun ikke bare vimset rundt og snuste der de andre hadde vært. Derfor tok jeg frem noen av de gamle agilityapparatene som jeg har her hjemme, og i dag i solskinnet fortsatte vi treningen. Det er supert å trene agility - selv om jeg sikkert aldri kommer til å konkurrere med Milli så gir det så mye ekstra kontakt og oppmerksomhet med den treningen. Det blir mye morsommere å trene lydighet og kontakt når vi har agilityapparatene å konsentrere oss om. Kan anbefales!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar