søndag 15. mars 2015

Vi trener videre

Nå nærmer det seg utstilling i Bergen, og både Nala og Milli er meldt på. Mens Nala er sikkerheten selv i ringen, kan Milli finne på noen sprell om det passer sånn. Vi har derfor begynt å trene litt sånn at vi skal være best mulig forberedt. Jeg meldte oss på et ringtreningskurs hos Fjellanger, og det var virkelig et supert kurs. Første dagen var Milli litt i høygir, men hun kom ganske fort ned på jorden, og ble etter hvert ganske flink. Hun beveger seg veldig fint - nå trener vi videre mot den store NKK-utstillingen her i Bergen.
Fine Millijenta - kan konsentrere seg om hun vil
 
I tillegg trener vi agility - kun fordi det er en artig form for lydighetstrening - det blir ikke noe konkurranse i fremtiden, men jeg synes det er en artig måte å trene kontakt og lydighet. Jeg er så heldig å ha fått plass på innendørs trening her på Askøy, og det er gull verdt når det regner og blåser. Jeg har også tatt frem noen av de gamle agilityapparatene jeg har etter at jeg konkurrerte med Mocca, og de bruker vi litt her hjemme i hagen. Det blir litt AG-trening for Mocca og Nala også, for de er fullt klar over hva Milli og jeg driver på med, og de synes begge det er stas å få trene litt - kan det skyldes godbitene som blir utdelt, mon tro???
 
Det ser ikke så imponerende ut enda, men å få Milli til å hoppe når JEG vil, og ta det hinderet JEG bestemmer er det nivået vi jobber på nå. Klarer vi en hel bane med 20 hinder før høsten kommer så er det storartet.... foreløpig rekord er fire hinder - inklusiv tunnel
 
Litt nybegynnertrening 

 
Vippa er fremdeles litt skummel - den står jo ikke i ro!!!
 

 
På fredag hadde jeg med Milli på passeringstrening - vi var ca 10 stykker som møttes og trente på å gå forbi andre folk og hunder uten at de skulle bjeffe og bråke. Det gikk veldig fint med Milli, selv om hun var litt vel ivrig i starten. Vi skal møtes igjen neste uke, så får vi se om det er fremgang. Skal prøve å få tatt noen bilder av treningen neste gang
 
I dag var det flott vær så vi tok med Nala og Milli på tur oppover knausene her. Milli var sikkert ikke helt fornøyd med at hun måtte være i bånd mens Nala fikk springe løs. Nala koste seg og sprang litt omkring, men hun holdt seg i nærheten - vi ropte henne inn når hun tok for store runder.
 
Nala stopper når hun får beskjed. Her er ingen harer eller annet å jage, så da går det greit
 
 Milli må ha på bånd... her er nok iveren større, og lydigheten mindre
 


 
Vel hjemme igjen var det Mocca og Deica (hun er her på helgebesøk) som måtte få seg en tur. Jeg gikk en tur med dem her i nabolaget, jeg har hørt at det er observert orm på Vestlandet allerede, og selv om det ikke er mye orm her vi bor så tenker jeg på at dachsene er så kort i beina og stikker snuten ned i alt mulig, så vil jeg ikke ha dem med opp i marka her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar