lørdag 8. november 2014

Treningen fortsetter

Milli og Øystein er igjen på farten. Siden Øystein skulle på et møte på Jakt- og fiskesenteret på Flå forrige helg, valgte han å ta med seg Milli og dra til Numedal der han har fått mulighet til å slippe Milli i et terreng der det er godt med hare. Jeg fikk telefon fra han på mandag, og han var fornøyd med at Milli også denne gang klarte å ta ut hare, og holde den på beina mens han kunne høre på flott los. Milli har utviklet seg bra, og all trening hun har fått i høst gjør at hun er godt i rute til å bli en fullbefaren harehund. Jeg gleder meg til jeg og kan bli med og høre på musikk i skogen. Jeg har ikke fått noen bilder fra han, men håper det kommer noen i løpet av den uken de skal være i Numedal.


Siste: Etter noen flotte dager der Milli gjorde en flott jobb, ble det bråstopp da snøen kom. Hun finner ikke ut av det, det lukter tydeligvis noe annet når det ligger snø på bakken. Hun har gode søk, og gikk i timevis i fot ene dagen, men hun har ikke fått ut hare de ssite dagene. Vestlendinger er ikke vant til snø...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar