mandag 24. november 2014

Tur til Stord

Fredag ettermiddag 21. november kjørte vi til Etne. Vi overnattet på Etne Camping - en campingplass vi har vært på flere ganger. Øystein skulle på hjortejakt på lørdag. Mens han var på jakt var jeg og hundene igjen på campingen. Siden alle tre hundene var med denne gangen så gikk mye av tiden med til å gå tur med dem, - resten av tiden koste jeg meg med vintersport på TV, og litt lesing. Bobil er fantastisk!! - kan anbefales. En i jaktlaget kom og hentet Øystein tidlig om morgenen - det er det eneste problemet med bobilen - vi kjører ikke hvor som helst med den.

Da Øystein kom tilbake om ettermiddagen etter en vellykket jakttur kjørte vi til Valevåg camping så vi ikke skulle ha så lang kjøring på søndag. Øystein hadde avtale med en kar fra Stord om at vi kunne få slippe Milli i hareterreng. Jeg ble også med opp i terrenget (OPP er riktig - det var bratt opp der vi skulle!!!) og fem minutter etter at Milli var sluppet hørte vi losen. Jeg rakk å knipse et bilde av stedet der haren sprang opp i terrenget - men haren fikk jeg ikke med på bildet. Jeg fikk imidlertid tatt video av Milli i los - men Milli vises ikke på filmen! Sånn går det når jeg skal bruke Øystein sitt kamera - men tanken var god!! Ergelig er det forresten at kameraet mitt lå igjen i bilen, og det var alt for tungt og bratt ned til bilen for å hente det. Så derfor er det dårlig både med bilde og film fra turen - et bilde med en forsvunnet hare og lyden av en hund på film. Men jeg fikk da filmet at bålet var på gang... På tross av dårlig værmelding, hadde vi flaks. Det pøsregnet om natten, og så kom det noen dråper mens vi var ute, men det kraftige regnværet holdt seg vekke til vi var kommet ned.

 I bakkant av denne myra kom haren hoppende
 
 Her er det lyd, i alle fall - selv om Milli ikke kom med på filmen
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar